Titel
Tekst.
05/03/2018De Wolkenbreier(s)
WENDY KROCHMAL, EILEEN SUSSHOLZ
WENDY KROCHMAL en EILEEN SUSSHOLZ hebben vanaf donderdag 8 Maart een duo tentoonstelling 'AMOR' in de Kathy Pedrami Gallery verbindingsdok-Westkaai 10 2000 Antwerpen.
Hoe zou ik het werk van WENDY best kunnen omschrijven? Eigenzinnige beeldhouwwerkjes uit verschillende onverwachtte materialen samengesteld? Recente hedendaagse composities die door de zorgvuldige en bewuste keuzes van elk gekozen element sterk geent zijn in deze tijd? Morgen in onze uitzending gaat ze ons in inkijk geven in haar werkproces en in de onderliggende gedachtenstromen.
www.wendykrochmal.com/
EILEEN SUSSHOLZ is een zuid afrikaanse kunstenares met net als Wendy joodse roots.
Zij schildert en beeldhouwt waarbij in deze tentoonstelling de nadruk op het schilderen ligt.
In haar schilderwerk staat het menselijk lichaam als object centraal maar eerder als de verzamelplek waar al de gedachten broeien, passeren en gefilterd worden voordat sommige hiervan zich een uitweg zoeken naar de buitenwereld. De vele geschilderde handen, de tools bij uitstek waarmee
de mens zijn leven vormgeeft en zijn gedachten zelfstandig kan uiten.
https://www.eileensussholz.com/
AR(M)ORIn keeping with a contemporary world that is increasingly characterised by political polarisation and division, the exhibition AR(M)OR brings together very different artwork by the Antwerp-based artists Eileen Sussholz and Wendy Krochmal. While the explicitly fragile ceramic work of Wendy Krochmal looks outward to decry a world in which war and it’s incumbent horrors remain a feature of our global landscape, the paintings of Eileen Sussholz are oriented inwards to explore individual psychological experience and the search for meaning that is played out in the landscape of the mind. The works of the two artists may be seen to represent polar positions on an ideological spectrum and the exhibition thus highlights a widening chasm between those that cling to valued ideologies that serve to underpin identity, social cohesion and often nefarious political agendas and those who have rejected any culturally available ideologies but must endure the internal conflict of their own dividedness. What these artists have in common is that they seem to be asking that the viewer reflect on some of the more uncomfortable truths about the world and their place within it.'Is there a reasonable space that can be negotiated between the state of being disarmed, self-effacing and vulnerable and that of being armored by the trappings of war that assert one groups right to dominion and indeed existence over another?' This is one of the important questions that is posed by the juxtaposition of the work in the exhibition entitled AR(M)OR.
Titel
Tekst.